Retourbeleid

Ik wil een product retourneren en heb een account

Om de retour correct en snel te verwerken verzoeken wij je de retour aan te melden via jouw persoonlijke account.
  1. Ga naar je account en klik daar op mijn bestellingen

  2. Kies de bestelling waarvoor je een retour wilt aanvragen

  3. Klik op de betreffende bestelling en druk vervolgens op de knop 'retourzending'

  4. Vul alles in volgens instructies en klik op bevestig. We controleren je retouropdracht en wanneer deze goed is ingediend ontvang je een e-mail met de instructies en het bijbehorende retournummer. Let op, het kan een aantal uur duren voor je deze e-mail ontvangt.

Ik wil een product retourneren en heb geen account

Wanneer je geen account hebt bij Peakmood zal een klantenservice medewerker je retouropdracht aanmaken. We verzoeken je om in dat geval een e-mail te sturen naar info@peakmood.nl met daarin het bestelnummer, de naam van het product dat je retour wilt sturen, de conditie van het product en de reden van retour. Wanneer deze gegevens zijn ingediend ontvang je een e-mail met hierin de instructies en je retournummer voor het retour zenden van de producten.

Voorwaarden retourneren

Artikelen kunnen retour worden gestuurd wanneer:

  • Het binnen 30 dagen na ontvangst wordt geretourneerd.
  • Het artikel (in geval van voeding supplementen) verzegeld en gesloten is. Dit in verband met gezondheidsbescherming en/of hygiëne na het verbreken van de verzegeling na levering.
  • Het artikel in originele staat is en voorzien is van de originele verpakking.

 

Ruilen

Producten kunnen niet worden geruild.

Hoe gaat retourneren in zijn werk?

  • Volg de stappen bovenaan deze pagina of neem contact op met de klantenservice van Peakmood. Dit kan via het contactformulier of via info@peakmood.nl.
  • Zorg dat je het bestelnummer meeneemt in de mail, zodat we je gericht kunnen helpen.
  • Je ontvangt per mail een retourlabel, deze print je uit en plak je op de doos. (heb je geen printer neem je de gegevens van het label over)
  • Verpak de bestelling weer in een doos, zodat deze ook weet netjes bij ons aankomt. Wanneer je een doos hergebruikt verzoeken we je vriendelijk eventueel reeds bestaande adresstickers of andere barcodes te verwijderen of duidelijk door te strepen.
  • Lever het pakket in bij een door jou te bepalen inleverpunt.
  • Je ontvangt een verzendbevestiging, bewaar deze goed, dit is het bewijs dat je een pakket retour hebt gestuurd.

Verwerking van retourneren

Wanneer de bestelling bij ons retour is ontvangen zullen wij deze beoordelen. Als de bestelling in goede orde ontvangen is ontvang je een e-mail ter bevestiging en zullen wij het bedrag binnen 10 werkdagen terugstorten op de rekening waarmee de bestelling betaald is. 

Kosten van retourneren

Er wordt een bedrag van €3,50 berekend als bijdrage in de verzendkosten voor het retourneren. Dit wordt in mindering gebracht op je aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten.

Voor onderstaande uitzonderingen worden geen retourkosten in rekening gebracht:

  • Je hebt een ander product ontvangen dan dat je besteld hebt
  • Het product dat je besteld hebt is kapot ontvangen
  • De houdbaarheidsdatum van het product is verstreken op het moment van ontvangst

Pakket weigeren

Indien een pakket geweigerd wordt, of bij een Pakjegemak punt niet wordt opgehaald, wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort min 4 euro retourkosten.